Foto no Zanes Eniņas privātā arhīva

Komunikabls un uzņēmīgs cilvēks spēj sasniegt daudz

Viena no būtiskākajām vērtībām dzīvē un karjerā ir darīt visu ar degsmi, un tieši tā ir iespējams sasniegt virsotnes, gūt panākumus un attīstīt sevi kā spēcīgu personīgo zīmolu. Pasaules apceļotāja un blogere Zane Eniņa aizgāja no stabila darba, lai īstenotu vistrakākās idejas savā dzīvē un darītu to, kas visvairāk sagādā prieku.

Kādas ir Tavas “superspējas”? Ko Tu dari labāk par citiem?

No citiem cilvēkiem parasti dzirdu tādus apzīmējumus kā - drosmīga, iedvesmojoša un mazliet traka. Man pašai šķiet, ka katru cilvēku unikālu padara viņa īpašību, zināšanu/prasmju un pieredzes kombinācija. Esmu ļoti komunikabs cilvēks, kas cenšas sadraudzēties ar katru sētas stabu. Ne visi tā dara, bet šādu cilvēku nav mazums. Esmu komunikabls cilvēks, kas daudz ceļojis. Loks sašaurinās, bet joprojām ir gana plašs. Šādu cilvēku jau ir daudz mazāk.

Esmu latviete, pazīstu dabu un protu izmantot tās veltes. Esmu izlasījusi vairāk nekā 1000 grāmatas, adu zeķes, vadu auto, pasniedzu jogu, varu sazināties vismaz četrās valodās, darbojos ar koku, rakstu blogu, lasu lekcijas, esmu slima ar LAM un ļoti mīlu dzīvi. Esmu pārliecināta, ka uz planētas nav otras šādas kombinācijas.

Kāpēc izvēlējies aiziet no stabila darba?

Kādā brīdī sapratu, ka, turpinot uz pilnu jaudu strādāt korporatīvajā vidē, pēc daudziem gadiem man būs diezgan daudz naudas, sačakarēta veselība un nepiepildīti sapņi. Korporatīvā vide, starp citu, man joprojām ļoti patīk, un esmu tur sastapusi loģiskus, uzņēmīgus un labus cilvēkus, ar kuriem turpinu sadarboties vai draudzēties joprojām. Bet, ja es pirms nu jau sešiem gadiem nebūtu pieņēmusi lēmumu aiziet no darba, es nekad nebūtu ielēkusi ūdenskritumā Indonēzijā, nebūtu uzkāpusi vulkānā Čīlē vai satikusi pingvīnus Antarktīdā. 

Kādas ir Tavas dzīves un darba vērtības?

Dzīvo un strādā ar degsmi, lai ko tu darītu - mazgātu grīdu, skaldītu malku, vadītu projektu, tirgotu zivis vai lasītu sēnes. Katrā darbā ir savi kritumi, katrā dzīvē ir lejas, bet ir konceptuāli jāpatīk savai dzīvei, jo lielākoties tā ir tāda, kādu tu esi izvēlējies un izveidojis. 

Kurus vārdus un frāzes Tu visbiežāk lieto, lai raksturotu sevi?

Piekrītu citu cilvēku teiktajam par "mazliet traka". Man gribētos domāt, ka esmu arī diezgan loģiska un uzņēmīga būtne. 

Kas padara Tavus darba rezultātus interesantus un unikālus?

Viss, ko mēs darām, savā ziņā ir unikāls, jo mēs paši tādi esam. Man šķiet, ka visvairāk cilvēki ir bijuši sajūsmā par manām ceļojuma pieredzēm, jo tās ir ļoti skaidri uztveramas un ar konkrētu cilvēku saistāmas. Rezultāti, kas nākuši daudz grūtāk, bieži vien tik skaidri nav redzami. Piemēram, savulaik, strādājot celtniecībā, saņēmām iedzīvotāju vēstuli, kurā viņi pauda raizes, ka mūsu jaunbūves skurstenis pūtīs dūmus viņu mājas logos. Tā vietā, lai teiktu, ka dūmi nebūs tik slikti un vēja virziens ir uz otru pusi, mēs vienkārši uzbūvējām garāku skursteni. Ejot prom no “Rimi”, kur vadīju mārketinga un sabiedrisko attiecību depratamentu, sarēķināju, ka manā laikā esam labdarībai piesaistījuši aptuveni miljons latu. Vai arī viss raibums, kas notika un nenotika laikā, kad strādāju pie eiro ieviešanas projekta Latvijā. Šos profesionālās dzīves rezultātus vizbiežāk redz tikai cilvēki, ar kuriem cieši strādā kopā, bet arī tas nav maz. Tas veido personīgā zīmola aspektu, kura dēļ nekad nav jāuztraucas par darba trūkumu. 

Kas Tevi patiesi aizrauj?

Ceļš, process, cilvēki, joga, sēnes, augi, dārzs, koks, rakstīšana, sarunas, grāmatas. Īsāk sakot - dzīve.

Kādam, Tavuprāt, ir jābūt labam uzņēmuma vadītājam?

Tādam, kas spēj katrā darbiniekā saskatīt viņa lielāko spēku, saprast, kur tas vislabāk iederas uzņēmuma kopējā ainā, un ļaut to izpaust. Tādam, kas ceļ savus cilvēkus. Man šķiet, ka galu galā viss ir par un ap cilvēkiem. Gan biznesā, gan dzīvē.