Publiskās runas institūta “Oratore” partneres un karjeras kouča Lauras Vanagas – Mickevičas stāsts

Publiskās runas institūta “Oratore” partneres un karjeras kouča Lauras Vanagas – Mickevičas stāsts
Foto no Lauras Vanagas – Mickevičas privātā arhīva

Uzdrošināties, iet un darīt, spēt noteikt prioritātes un gūt panākumus caur cilvēcīgām vērtībām – tā ir veiksmes atslēga spēcīgam personīgam zīmolam, un šīs frāzes uz sevi attiecina arī Laura Vanaga - Mickeviča. Viņu aizrauj cilvēki, kas ne tikai sapņo, bet arī dara, lai savu ideju realizētu un sasniegtu vēlamo, un tas ir ļoti svarīgi gan uzņēmējdarbībā, gan personīgajā zīmolvedībā.

Kādas ir Jūsu “superspējas”? Ko Jūs darāt labāk par citiem?

Par “superspējām” laikam varētu dēvēt attieksmes jautājumu – man dabiski viegli sanāk veidot attiecības ar cilvēkiem, sapazīstināt pareizos cilvēkus. Tas man izdodas nepiespiesti.

Kāpēc izvēlējāties kļūt par uzņēmēju?

Bija piedāvājums “īstajā laikā un vietā” un  sapratu, ka man piemīt visi nepieciešamie resursi, lai sevu ideju un potenciālu realizētu. “Oratore” esmu dibinājusi kopā ar komunikācijas eksperti Dagniju Lejiņu. Būtībā es aizdegos ar šo ideju, ko Dagnija man piedāvāja, un sapratām, ka ir īstais laiks to iedzīvināt. Mūsu misija ir palīdzēt tieši sievietēm kļūt atvērtākām, drosmīgākām, pārliecinātākām, arī ambiciozākām. Mēs redzam, cik sievietes ir spēcīgas, radošas un varošas, taču dažādu sociālu un vēsturisku iemeslu dēļ viņas par sevi nerunā. Liela daļa baidās, klusē, stāv malā, lai gan varētu savu dzīvi izmainīt pozitīvā gultnē, realizēt savu augstāko potenciālu. Ieguvēji būtu ne tikai tuvākie, bet gan visa sabiedrība kopumā.

Turpinot sieviešu tēmu, manā gadījumā uzņēmējdarbība pat ir saprātīgs solis, ņemot vērā manu iepriekšējo pieredzi un zināšanas. Pavisam noteikti arī uzņēmējas gēns un vitalitāte, kas piemīt manai mammai, māsai, mammas māsām un vecmammai. Mūs raksturo enerģija, darbaspējas un vēlme mainīt veco sistēmu.

Kādas ir Jūsu dzīves un darba vērtības?

Pirmkārt, cilvēcība. Ar to saprotu attieksmi pret cilvēkiem un spēju ieklausīties. Tā ir mana  virsvērtība. Ticu, ka var ļoti daudz sasniegt ar savu personīgo attieksmi, spēju sadarboties. Būtiska loma ir mentoriem jeb cilvēkiem, kurus vērtēju kā autoritātes. Svarīgi, lai biznesa uzsākšanas laikā šādi cilvēki būtu, un man tādi ir. Varu teikt, ka ar cilvēkiem man ir ļoti veicies, tā ir lielākā bagātība, jo šobrīd manā tuvākajā lokā ir daudz spēcīgu personību, kuri mani paceļ un iedvesmo tieši savas attieksmes, cilvēcības dēļ.

Kurus vārdus un frāzes Jūs visbiežāk lietojat, lai raksturotu sevi?

Prezentācijās parasti izmantoju šos trīs:

  • Uzdrošinies!
  • Ej un dari!
  • Fokusējies!

Dzīvoju pēc tādas Yes man formulas jeb saku Jā jauniem izaicinājumiem. Piemēram, ja tieku aicināta uzstāties kādā auditorijā un dalīties pieredzē, tad saku Jā! Tad uzrunāju mentoru jeb skolotāju un gatavojos atbildīgi! To varu attiecināt ne tikai par uzstāšanos, bet par daudzām citām situācijām. Nedomāju, ka sevi vajag nokraut ar liekām lietām un darīt līdz pārgurumam, taču, izaicinot sevi kam jaunam, mēs paveram jaunas durvis. Līdzīgi man bija ar pirmo grāmatu “Joga un pārdošana”, kuru izdevu 2016. gadā. Pateicoties šim solim un Yes man principam, nāca piedāvājums izdot otro grāmatu, ko realizēju kopā ar vairāku grāmatu autoru Kārli Ozolu. Pateicoties šiem abiem izaicinājumiem, tieku aicināta dalīties pieredzē lielākām un mazākām auditorijām. Nezinu, kāda būtu mana dzīve, ja būtu atteikusies no šīs idejas vai atlikusi to uz nenoteiktu laiku.

Kas padara Jūsu darba rezultātus interesantus un unikālus?

Man patīk tas, ko daru, man ir interesanti pašai. Piemēram, publiskās runas nodarbībās mēs stāstām par autentisku runu un aicinām sievietes kļūt drošākas, skaļākas. “Oratores” misija ir sievietēm atgādināt par savu kodolu, unikalitāti un atšķirīgo. Atgādinām, ka nebūt perfektai ir pieņemami. Aicinām spert mazus solīšus savas pašrealizācijas virzienā.

Kas Jūs patiesi aizrauj?

Mani aizrauj tas, ka cilvēkam var būt daudzu miljonu bizness, taču viņam ir svarīga cilvēcība. Šāds piemērs man ir zināms – cilvēks, kuram ir veiksmīgs bizness, taču cilvēcība kā vērtība prevelē. Laipnība, iecietība, sapratne ir vērtības, kas tik daudz nozīmē gan dzīvē, gan biznesā. Mani skumdina, ka redzu uzņēmējus, kur tiek postulēts, ka svarīgākais ir komanda, bet realitātē viņu darbinieki jūtas nenovērtēti. Aizrauj tie, no kuriem gribas mācīties, ieklausīties, sekot.

Kādam, Jūsuprāt, ir jābūt labam uzņēmuma vadītājam?

Svarīga ir atklātība, pieejamība, spēja pieņemt neierasto. Piemēram, ja uzņēmumā ienāk jauns darbinieks, kurš saka, ka viņam vajag citādāku darba laiku, bet vadītājs tam nepiekrīt, tad viņi šķirsies, bet, iespējams, šis vadītājs var izprast, kāpēc darbiniekam tas nepieciešams, un varbūt viņi spēj vienoties, sadarboties. Iespējams, šis cilvēks, kuram vajag savu telpu, patiesībā būs izcils darbinieks. Un te ir vajadzīga spēja pieņemt dažādo. Svarīga ir arī laipnība, atvērtība, tieša runa. Nerunāt aplinkus, gari un tukši. Tas mani nemaz neiedvesmo. Manās acīs autoritāte ir vadītājs, kuram es vēlos sekot. Tāds, kurš ir tiešs. Cilvēcīgs, bet tajā pašā laikā tiešs. Zina robežas, bet spēj par tām diskutēt.  

Lasiet arī citus Latvijas personīgo zīmolu stāstus:

Sociālo mediju ekspertes Katarinas Hartgers stāsts
Uzņēmējas Vinetas Spoģes un "Association of Professional Coaches Latvia" stāsts
Stila konsultantes Irēnas Jankovskas stāsts
Finanšu konsultanta un BNI Vivaldi direktora Edgara Zālīša stāsts
Uzņēmējas Ingas Dalibas un „DarbaGuru” stāsts
Komunikācijas ekspertes, pasaules apceļotājas un blogeres Zanes Eniņas stāsts
Biohakinga entuziasta Māra Žundas un "Rūdīšanās skola" stāsts
Uzņēmēja Rinalda Tēra un "RE/MAX" stāsts
Uzņēmējas Zanes Bičevskas un „DIVI grupa” stāsts
Uzņēmēja Oskara Čodora un „Watex” stāsts
Eurolife Latvia realizācijas direktores Hellas Milbretas - Holmas stāsts
Uzņēmēja Pētera Urtāna un "RigaBrain" stāsts

Atpakaļ