Sabiedrisko attiecību, publicitātes un pasākumu organizēšanas ekspertes Mudrītes Grundules stāsts

Sabiedrisko attiecību, publicitātes un pasākumu organizēšanas ekspertes Mudrītes Grundules stāsts
Foto: Karlīna Vītoliņa

Godīgums, lojalitāte, spēja glabāt noslēpumus – šīs īpašības piemīt sabiedrisko attiecību ekspertei Mudrītei Grundulei, un viņa tās augstu vērtē arī citos. Entuziasms, lielas darbaspējas un vēlme pēc brīvības ir palīdzējušas kļūt par veiksmīgu uzņēmēju. Jau 19 gadus Mudrīte vada integrētā mārketinga un sabiedrisko attiecību aģentūru “Prospero”, kā arī konsultē vadītājus mediju attiecību jautājumos.

Kādas ir Jūsu dzīves un darba vērtības?

Es mīlu savus klientus un dodu priekšroku ilgtermiņa attiecībām. Ar tiem, kurus nemīlu, nestrādāju. Attiecīgi, ja reiz ar kādu sadarbojos, esmu ļoti lojāla, arī tad, ja manam klientam ir mazāk naudas nekā citam nozares uzņēmumam. Mīlestība palīdz smadzenēs izstrādāt īpašas vielas, kas ļauj būt uz iedvesmas viļņa, ģenerēt idejas, rūpēties par klienta attīstību ilgtermiņā. Iedziļinos un piedāvāju augstāko kvalitāti, kas ir pieejama tirgū. Viduvējas lietas mani neinteresē, un bieži vien kvalitātes latiņu nosaku es pati, piemēram, gadās, ka klients ir apmierināts ar rezultātu, bet es pati neesmu, jo zinu, ka ir iespējams vēl labāk.

Kādas ir Jūsu “superspējas”? Ko Jūs darāt labāk par citiem?

Klienti ir teikuši, ka es spēju izdomāt risinājumus, kā pat mazam, nenozīmīgam faktam radīt lielu publicitāti, daudz lielāku, salīdzinot ar citiem tirgus spēlētājiem. Lai piesaistītu mediju uzmanību, lietoju neordinārus paņēmienus un žurnālistikas ziņu veidošanas metodes. Savulaik biju starp pirmajiem, kas aizsāka Latvijā rīkot mediju pasākumus ar VIP jeb sabiedrībā pazīstamu cilvēku dalību, tā palīdzot nokļūt mediju uzmanības lokā arī noteiktiem zīmoliem, uzņēmumiem vai idejām, kam citādi netiktu pievērsta uzmanība.

Šobrīd mani ir stipri ieinteresējis personīgais brendings, tā kā personīgā zīmolvedība ir augoša tendence, un šajā jomā varu izmantot visas savas zināšanas par medijiem, PR metodēm un imidža veidošanu, turklāt man padodas iedvesmot cilvēkus, pamanot un izceļot viņu īpašos talantus.

Mans lauciņš ir arī sarežģītu projektu un vērienīgu komunikācijas kampaņu plānošana un komandu vadīšana, kurās iesaistīti radošie prāti un daudzi partneri, kur sākumā var pat nebūt īstas skaidrības par projekta aprisi. Patīk izaicinājumi, atrisināt sarežģītas nestandarta situācijas, projekti, kuros iesaistītas vairākas ieinteresētās puses.  

Kāpēc izvēlējāties kļūt par uzņēmēju?

Brīvība ir viena no manām svarīgākajām vērtībām. Izvēlējos kļūt par uzņēmēju tāpēc, lai iegūtu materiālu patstāvību, neatkarību no priekšniekiem un agrās rīta celšanās. Piemēram, kaitināja ierašanās darbavietā, kur ienākot ir jāatzīmējas, un priekšniecība vēro, cikos esi ieradies darbā. Viena no situācijām, kurā pat nezināju, ko atbildēt, bija savulaik, strādājot reklāmas aģentūrā. Nedaudz nokavēju darbu, pie durvīm biju 9.05. Priekšnieks pa īpašu kameru novēroja kavētājus un pa mikrofonu vaicāja “Mudra, kas tad šorīt?”. Sapratu, ka mani neinteresē kādam atskaitīties par to, cikos nāku un eju.

Kurus vārdus un frāzes Jūs visbiežāk lietojat, lai raksturotu sevi?

Esmu godīga, lojāla, protu glabāt noslēpumus. Šīs īpašības augstu vērtēju arī citos cilvēkos, īpaši, izvēloties sev partnerus un komandu. Citi saka, ka man piemīt lielas darbaspējas, entuziasms.

Kas padara Jūsu darba rezultātus interesantus un unikālus?

Dažkārt ir jāpieņem neordināri lēmumi, jāiziet ārpus rāmja. Atnāk klients, kam vajag rezultātu, un nereti labākais ceļš, lai to sasniegtu, ir tieši kāds neordinārs risinājums. Liela bauda ir strādāt ar klientiem, kas uz to ir gatavi. Visbiežāk drosmīgākie ir tieši vietējo uzņēmumu īpašnieki un vadītāji, tie nebaidās riskēt.

Kas Jūs patiesi aizrauj?

Mani aizrauj pati dzīve un tās baudas: intelektuālas sarunas, gardēžu kino, attiecības ar cilvēkiem, labā kompānijā iedzert vīnu un baudīt gastronomijas brīnumus, tango un citas dejas, atpūta pie dabas – izjādes savas ķēves Basņas mugurā un pastaigas pa ainaviskām vietām. Nesen biju Ziemeļukrainā, Karpatos, un pirms tam – pāris reizes Amerikā – Aļaskā, Arizonā un vēl dažos štatos, un atklāju, ka man ļoti patīk pārgājieni dabā un pa kalniem.

Kādam, Jūsuprāt, ir jābūt labam uzņēmuma vadītājam?

Labam vadītājam jāsaskata darbinieku talanti un jāpalīdz tiem augt un attīstīties, jāmotivē. Labam vadītājam arī jārupējas, lai uzņēmuma kolektīvu pārvērstu par saliedētu komandu, kas ar iedvesmu tiecas uz uzņēmuma mērķiem, viens otram palīdz, atbalsta un sadarbojas. Protams, labam vadītājam ir jāstrādā uz rezultātu.

Lasiet arī citus Latvijas personīgo zīmolu stāstus:

Sociālo mediju ekspertes Katarinas Hartgers stāsts
Uzņēmējas Vinetas Spoģes un "Association of Professional Coaches Latvia" stāsts
Stila konsultantes Irēnas Jankovskas stāsts
Finanšu konsultanta un BNI Vivaldi direktora Edgara Zālīša stāsts
Uzņēmējas Ingas Dalibas un „DarbaGuru” stāsts
Komandas veidošanas trenera Daniēla Godiņa stāsts
Neirovalodas kouča Lindas Adamovas stāsts

Atpakaļ