Free stock photo pexels.com

10 soļi līdz labi būvētam personīgajam zīmolam

Personīgā zīmola attīstība ir darbs ar savu tēlu un definēšanu sev – kas es esmu un ko vēlos piedāvāt citiem. Šeit ir 10 soļi ceļā uz veiksmīgu personīgo zīmolu.

1. Piedalies profesionālā fotosesijā

Foto varēsi izmantot sociālajiem tīkliem, komunikācijai e-pastā u.tml. Šāds speciāli veidots foto radīs profesionāļa iespaidu, kas pievērš uzmanību detaļām.

2. Esi atrodams un sasniedzams interneta vidē

Mērķtiecīgi un pārdomāti veidots profils sociālajos tīklos ir kā digitālā vizītkarte. Būšana visos iespējamos tīklos nav nepieciešama, bet atsevišķs profils LinkedIn un Facebook tīklā būtu ļoti vēlams, ja domā par savu tēlu.

3. Uzstādi mērķus katrai dienai

Profesionāļi, kas daudz sasnieguši dažādās dzīves jomās, to nav ieguvuši vienas dienas laikā, panākumiem nokrītot no gaisa. Panākumi ir aisberga redzamā daļa, aiz kuras stāv plānošana, mērķu uzstādīšana, kādas nodarbes vai izvēles upurēšana, apņemšanās, disciplīna un citas uz mērķi virzošas iezīmes. Katra diena ir solis tuvāk mērķiem, tāpēc šim solim jābūt pārdomātam.

4. Mācies klausīties un izjust empātiju

Teiciens “Mūžu dzīvo, mūžu mācies” visspilgtāk raksturo šo punktu. Mēs katrs mācāmies katru dienu no savām kļūdām, no citiem un no piedzīvotā. Veidojot savu personīgo zīmolu, nepārstāj mācīties, lai cik daudz Tu jau zinātu, tāpat vienmēr esi tas, kurš māk ne tikai runāt un dalīties, bet arī aktīvi klausīties, un tas bieži nav nemaz tik viegls uzdevums. Klausīties un sadzirdēt – tā ir sava veida māksla.

5. Trenējies rakstīšanā

Pirms dalies ar savām domām virtuālajā vidē vai tiekoties ar saviem domubiedriem, pārdomā savu sakāmo, galvenos punktus definē pats sev uz papīra. Obligāti nav jāraksta par kādām speciālām tēmām. Pat savu domu piefiksēšana uz papīra lapas ik dienu palīdzēs Tavam viedoklim kļūt pārliecinošākam, kurā cilvēki vēlēsies ieklausīties.

6. Seko līdzi konkurentiem

Veselīga konkurence ir viens no virzītājspēkiem kļūt par labāko sevis versiju. Būt lietas kursā par to, ko dara, kādus pasākumus rīko, kādos piedalās, par ko runā Tavas nozares konkurenti – tas Tevi tikai bagātinās. Iespējams, aizvedīs pie jaunām idejām, iespējams, neļaus ieslīgt rutīnā vai palikt komforta zonā, kurā, kā zināms, izaugsme nenotiek.

7. Uzturi dzīvus sociālo tīklu profilus

Sociālie tīkli lielai daļai no mums jau sen vairs nav tikai vieta izklaidei, bet arī darba lauks. Vēl viens kanāls, caur kuru nodot informāciju savai mērķauditorijai. Ar reģistrēšanos un ierakstiem reizi pusgadā vien nepietiks, ja gadījumā Tu plāno mērķtiecīgi attīstīt savu personīgo zīmolu. Tavai klātbūtnei un redzamībai sociālajos tīklos ir jābūt regulārai, ja vēlies iegūt atpazīstamību, viedokļa līdera statusu vai atpazīstama pakalpojuma sniedzēja statusu.

8. Definē sev, kas Tu esi

Profesijas nosaukums vai darbības virziena raksturojums būtu tas, ar ko jāsāk pieteikums savai auditorijai. Ļoti vērtīga būs arī savas mērķauditorijas, ieceru, pakalpojumu virziena un citu būtisku punktu definēšana. Precīzas definīcijas palīdzēs sevi labāk piedāvāt un prezentēt.

9. Dalies savā pieredzē

Storytelling jeb stāstniecības maniere iegūst arvien lielāku popularitāti un atzinību. Tavs stāsts no kāda atgadījuma, pieredze, novērojumi, iespējams, palīdzēs kādam Tavā auditorijā. Tas, ka Tu stāsti piemērus no savas dzīves un reālas situācijas, vieš lielāku pārliecību, ka Tu pārzini to, par ko runā. Šāda pieeja stāstam vieš auditorijas uzticamību Tavai profesionalitātei un tēmas pārzināšanai.

10. Esi pamanāms

Atpazīstamība neattiecas tikai uz sociālajiem tīkliem. Ja veido savu personīgo zīmolu, Tev jāveicina tas, lai cilvēki zina, kas Tu esi, ko dari, un Tu vari veidot jaunas sadarbības. Labs rīks atpazīstamības veicināšanai ir tīklošanas pasākumu apmeklēšana. Bet veidi ir ļoti dažādi, un katram ir jāatrod sev piemērotākais.