Free stock photo freepik.com

Kāpēc, veidojot spēcīgu personīgo zīmolu, ir svarīgi lasīt grāmatas

Diemžēl pēdējā laikā tehnoloģiju pieauguma dēļ ir novērots, ka šobrīd daudz mazāk cilvēku lasa grāmatas. Lai gan internetā var atrast un uzzināt noderīgu informāciju, tomēr tas nespēj aizstāt grāmatu lasīšanu. Spēcīgam personīgajam zīmolam ir ļoti būtiski daudz lasīt vērtīgas grāmatas.

Veiksmīgākie pasaules cilvēki maz vai nemaz neskatās TV, nelasa dzelteno presi, netērē savu laiku prokrastinēšanai sociālajos tīklos, ko viņi izmanto tikai redzamības un atrodamības vajadzībām, toties viņi ļoti daudz lasa. Tas ir noderīgs paradums, ko, attīstot savu personīgo zīmolu, ieviest arī savā ikdienā. Šeit ir 10 grāmatu lasīšanas iemesli:

1. Sniedz zināšanas un padara Tevi gudrāku

Viens no nozīmīgākajiem iemesliem, kāpēc cilvēki lasa grāmatas, ir zināšanu iegūšana. Grāmatas ir bagātīgs informācijas avots. Lasot grāmatu, Tu uzzināsi jaunu informāciju, kuru citādi nebūtu zinājis. Turklāt cilvēki, kuri regulāri lasa grāmatas, ir gudrāki, ar atvērtāku prātu un spēju labāk izprast apkārtni, notikumus un cilvēkus.

2. Samazina stresu

Lasīšana pozitīvi ietekmē gan smadzeņu darbību, gan arī ķermeni. Grāmatas lasīšana var mazināt stresu labāk nekā pastaiga vai mūzikas klausīšanās. Pētījumi liecina, ka tiem, kuri vairāk lasa, parasti ir zemāks stresa līmenis.

3. Uzlabo atmiņu

Katru reizi, lasot grāmatu, Tev ir jāatceras grāmatas ievads, varoņi, to pieredze, vēsture, personības un vēl daudz kas cits. Kad Tavas smadzenes iemācās to visu atcerēties, Tava atmiņa kļūst labāka.

4. Attīsta iztēli un radošumu

Jo vairāk Tu lasi, jo iztēles bagātāks kļūsti. Lasot daiļliteratūras grāmatu, tā aizved Tevi uz citu pasauli, kur Tu mēģini redzēt lietas pēc sava prāta. Lasīšana arī atbrīvo Tavu radošumu. Vairāk lasot grāmatas, Tu arī vairāk iemācies jaunas lietas un sāc redzēt pasauli citādāk.

5. Veido vārdu krājumu

Lasīšana uzlabo Tavu vārdu krājumu un valodas prasmi. Lasot grāmatas, Tu saskaries ar jauniem vārdiem, frāzēm un rakstīšanas stilu. Lasot citu cilvēku sarakstītas grāmatas un ņemot no viņiem piemēru, vari uzlabot arī savas rakstīšanas prasmes.

6. Uzlabo komunikācijas prasmes

Jo vairāk lasi un raksti, jo labāk Tu komunicē. Palielinot spēju komunicēt, uzlabojas Tavas attiecības ar citiem cilvēkiem.

7. Uzlabo fokusu un koncentrēšanos

Ikdienā, cenšoties veikt vairākus uzdevumus vienlaicīgi (e-pasta pārbaudīšana, saruna ar kolēģiem, atbildēšana uz telefona zvanu utt.),  var izraisīt augstu stresa līmeni un zemu produktivitāti. Lasot grāmatu, visa uzmanība tiek koncentrēta uz to, ko Tu lasi. Tavas acis un domas ir iegrimušas stāsta detaļās. Tas uzlabo Tavu fokusēšanos un koncentrēšanos.

8. Motivācija

Dzīve ir izaicinājumu pilna. Iedvesmojošu grāmatu par dzīves pieredzi lasīšana var mainīt Tavu dzīvi. Lasot iedvesmojošu grāmatu, šāda autobiogrāfija Tevi motivē, kā arī ļauj uzzināt padomus, kas palīdzēs sasniegt personiskos un profesionālos mērķus.

9. Padara Tevi empātiskāku

Lasot grāmatu, Tu kļūsti par stāsta daļu, jūti varoņu sāpes un citas emocijas. Tas ļauj Tavam prātam labāk apzināties, kā dažādas lietas ietekmē citus cilvēkus, un arī uzlabo Tavu spēju labāk saprasties ar citiem.

10. Uzlabo prasmes

Neatkarīgi no tā, vai tā ir ēdiena gatavošana, grāmatvedība, jauna valoda vai kas cits, Tu vienmēr vari uzlabot savas prasmes, lasot grāmatas. Vēl viens grāmatas lasīšanas ieguvums ir tas, ka Tu vari mācīties savā tempā un vienmēr vari pašķirt atpakaļ kādu lappusi, lai atgrieztos sadaļā, kuru nesaprati.

Vērts izlasīt šo grāmatu:

Personīgās zīmolvedības konsultante Inga Daliba iesaka izlasīt Daniela Pristleja grāmatu „Key Person of Influence. The Five-Step Method to become one of the most highly valued and highly paid people in your industry”. Grāmatas autors runā par personīgo zīmolu un tā mērķtiecīgu veidošanu. Tā ir tēma, kas aktuāla Ingas biznesā  un par kuru viņa runā savos semināros un konsultācijās, tieši tādēļ arī šī grāmata bija tik vērtīga. Grāmatas pamatā ir izklāstītas piecas atslēgas cilvēka metodes, kuras autors iesaka apgūt, ievērojot to secību – uzruna (pitch); publicēšana (publish); produkts (product); profils (profile) un partnerība (partnership). Daniela Pristleja grāmata lika viņai aizdomāties ne tikai par blogu, rakstiem presē un elektroniskos medijos, bet arī par grāmatu, kas veltīta viņas biznesa pamattēmām un metodēm, ar kurām viņa strādā. Grāmata kā Tava vizītkarte.